5 sugestii pentru o rutină a orei de culcare eficientă

5 sugestii pentru o rutină a orei de culcare eficientă

Cheryl Lock

O oarecare lipsă de somn este de aşteptat atunci când ai un nou-născut, însă stabilirea unei rutine a orei de culcare a bebeluşului vă va ajuta pe amândoi să aveţi parte de odihna de care aveţi nevoie.

Pe câtă vreme majoritatea bebeluşilor nu vor avea un ciclu regulat de somn până la împlinirea vârstei de 6 luni, nou-născuţii ar trebui să doarmă circa 16-17 ore pe zi, în reprize de maxim 1-2 ore.

Un program de somn îl va ajuta pe nou-născut să rămână pe calea cea bună. Urmează aceşti paşi pentru a stabili un program care i se potriveşte bebeluşului tău.

1. Începe cu decorul potrivit


Nimeni nu poate dormi într-o cameră plină de distrageri, cu atât mai mult un nou-născut. Din motive legate de siguranţă şi de somn, ar fi mai bine să ţii animăluţele de pluş şi jucăriile departe de pătuţul bebeluşului. De asemenea, pune pătuţul departe de ferestre sau uşi care pot fi surse de lumină, zgomot, întreruperi sau curent.

2. Alege momentul potrivit


Cel mai bine este să pui bebeluşul în pătuţ atunci când picoteşte, dar este încă treaz. Dacă ţii sau legeni nou-născutul până când adoarme complet, ar putea să îi vină greu să adoarmă singur, fără aceeaşi stimulare, atunci când se trezeşte noaptea.

Dacă puiuţul tău nu reuşeşte să adoarmă singur la loc, încearcă să nu îl supra-stimulezi când intri în cameră. Cel mai bine este să menţii bebeluşul cât mai adormit posibil atunci când se trezeşte, ca să nu îi fie prea greu să adoarmă din nou.

3. Pregăteşte-ţi bebeluşul pentru un somn perfect


I-ai schimbat scutecul? L-ai hrănit?
Plânsul unui bebeluş este modul său de a-ţi spune când trebuie schimbat scutecul sau când îi este foame, deci este important să te ocupi de aceste aspecte înainte să îl pui în pătuţ (altfel nu o să doarmă pentru prea mult timp).

4. Fii consecventă


Acest lucru se aplică în mod deosebit la copilaşi, care pot înţelege mai bine conceptul de oră de culcare efectivă. În cazul unui nou-născut, încercarea de a stabili un program coerent ar putea ajuta micuţul să-şi formeze o rutină sănătoasă de somn pe termen lung. Pentru sănătatea şi rezistenţa ta, încearcă să te întinzi şi să te relaxezi cu bebeluşul tău la aceeaşi oră în fiecare zi, chiar dacă nu ai de gând să tragi un pui de somn alături de ea.

5. Ponderează stimularea


Este important să stabileşti ore de somn şi de joacă cu nou-născutul tău. Acest lucru înseamnă că trebuie să păstrezi la minim perioade extinse de joacă spre seară.

Încearcă să te joci cu bebeluşul tău mai curând în timpul zilei decât noaptea, deoarece asta te va ajuta să programezi somnul pe timpul zilei şi să asiguri intervale de somn mai lungi pe timpul nopţii.

Ai răbdare în tot ceea ce faci. Să ai un nou-născut este una dintre perioadele uimitoarea ale vieţii tale, însă poate fi şi solicitant - mai ales din cauza somnului insuficient. Lucrează la a stabili o rutină a orei de culcare a bebeluşului, iar după câteva săptămâni ar trebui ca amândoi să aveţi parte de somn regulat.