Oferă-I micuțului tău mâncăruri și gustări noi

Oferă-I micuțului tău mâncăruri și gustări noi

Suzanne Dixon

La această vârsta, din meniul copilașului tău ar putea să facă parte orice! Deși în mare parte va mânca alimente moi modificate – bucăți mici de pui gătit; paste fără condimente; bucați de legume bine gătite și nesărate, și așa mai departe – păstrează în meniul micuțului și cereale pentru bebeluși, ca să fii sigură că primește destulă vitamina B și destul fier.

De asemenea, este un moment bun să-i faci cunoştință și cu diferite texturi. Pentru copii – dar și pentru adulți – textura mâncării poate fi decisivă în alegerea alimentelor preferate. Dacă introduci de pe acum noi mâncăruri în meniu, va crește cu dorința de a încerca și alte gusturi noi.

De câtă mâncare are nevoie?


Cantitatea pe care un bebeluș o mănâncă variază de la o masă la alta și de la o zi la alta: Atâta timp cât copilul tău crește și ia în greutate, nu-ți face griji ca nu mănâncă destul.

Copilașii de această vârstă sunt destul de pricepuți în a se asigură că primesc ceea ce le trebuie – oricum, de cee ace cred ei că au nevoie.

Copilașii la această vârstă au nevoie de mai puțină mâncare față de cât ai crede: aproximativ 900 până la 1000 de calorii în fiecare zi. Nu sunt așa de multe, mai ales dacă iei în considerare că micuțul tău consumă între 300 și 500 calorii doar din lapte integral (cam 450 spre 700 de grame).

Copilașul tău va obține destule calorii dacă îl hrănești de trei ori pe zi, împreună cu trei gustări la masă. Iată câteva alegeri sănatoase:
• Jumătate de brioșă englezească cu brânză topită și lăsată la răcit (poți să o consideri o mini pizza)
• Biscuiți nesărați cu puţină banană
• Felii de morcovi şi hummus
• Fructe proaspete feliate
• Supă cu conţinut mic de sodiu