sleep-during-pregnancy-and-problems-with-urinary-frequency-let-sleeping-mums-lie

Somnul în timpul sarcinii şi probleme cu frecvenţa urinară. Lăsaţi mămicile adormite să se întindă

Suzanne Dixon MD, MPH

Ai probleme cu somnul? Cu un micuţ care dă din picioare, drumuri frecvente la baie şi provocarea de a găsi o poziţie potrivită pentru burtică, poate fi greu să dormi când eşti însărcinată. Din fericire, avem sfaturi care te pot ajuta. „Odihneşte-te” este un sfat minunat, dar este de multe ori mai uşor de zis decât de făcut. Un micuţ în creştere şi schimbările hormonale îţi pot afecta somnul în timpul sarcinii. Dacă într-un final reuşeşti să adormi, de multe ori micuţul te va trezi din nou. Iată câteva întreruperi ale somnului şi metode prin care să le combaţi.

Agitaţia

Este adesea dificil, mai ales în cel de-al treilea trimestru, să găseşti o poziţie de somn confortabilă. Încearcă să stai pe o parte, cu o pernă între genunchi pentru suport lombar. Dacă îţi întinzi perne pe lângă corp şi apoi te întinzi pe ele, vei avea parte de suport acolo unde ai nevoie mai mare de el. Pentru unele femei este mai confortabil să îşi ţină capul puţin în sus în timp ce dorm şi să aibă multe perne în spatele şi în jurul lor.

Urinările frecvente

Pe măsură ce sarcina avansează, frecvenţa urinară va creşte. Nopţile nu vor fi diferite. Cauza este dilatarea uterului care apasă vezica urinară. Nu reduce cantitatea de lichide băute pe parcursul zilei, dar ai putea bea mai puţin înainte de culcare.

Unele infecţii ale tractului urinar îţi pot mări frecvenţa urinară. Această frecvenţă urinară nu este singurul simptom al unei infecţii: ai putea simţi că trebuie să te grăbeşti să ajungi la toaletă sau să simţi dureri sau o senzaţie de arsură în timpul urinării. Dacă prezinţi şi aceste simptome pe lângă frecvenţă urinară crescută, ia legătura cu medicul tău. Probabil îţi va face un test de urină.

Activitatea micuţului tău

Mişcările copilului te pot trezi în timpul nopţii. Nu poţi face prea multe în această privinţă, şi nici nu ai vrea. Un copil care se mişcă este un copil sănătos. Atunci când nu se mai mişcă sau îşi încetinesc mişcările începem să ne facem griji pentru sănătatea lor. Aşa că deşi poate fi frustrant pentru tine, este de fapt un semn că micuţul tău e sănătos! Dacă te ţine trează noaptea, încearcă să dormi în timpul zilei. Chiar şi un pui de somn scurt te poate face să te simţi revigorată.

Probleme cauzate de compresia la nivelul nervilor. Toate femeile fac retenţie de lichid în timpul sarcinii (edem). E ceva normal, dar poate apăsa anumiţi nervi. De exemplu, un nerv al mâinii poate fi comprimat în zonă încheieturii (sindrom de tunel carpian). Durerea rezultată este de cele mai multe ori mai puternică dimineaţa devreme şi poate chiar să te trezească noaptea. Faşele elastice ajută de cele mai multe ori cu asta. Sau încearcă să ţii mâna cu probleme pe o pernă.

Sfaturi pentru un somn uşor
Iată câteva metode prin care să ai parte de un somn liniştit:
• Renunţă complet la cofeină.
• Fă puţină mişcare în fiecare zi. Studiile arată că activitatea fizică regulată îmbunătăţeşte calitatea somnului. Mersul este foarte bun pentru gravide.
• Încearcă să bei un pahar cu lapte cald chiar înainte de culcare.

În ultimul rând, nu lua somnifere pentru a dormi mai uşor, nici măcar cele pentru care nu ai nevoie de reţetă. Întotdeauna consultă medicul înainte de a te trata singură.