Noțiuni elementare de alimentație: Planificarea meselor micuțului

Noțiuni elementare de alimentație: Planificarea meselor micuțului

Wendy Kalen

Cam când împlinește 12 luni, micuțul tău este pregătit pentru minunata lume a mâncărurilor solide. Nu este deloc greu să te asiguri că puiul tău își ia toți nutrienții de care are nevoie! Trebuie să ții minte câteva lucruri cheie: varietate, mâncăruri integrale și relaxare.

La fel de ușor ca a număra până la 4


Pentru a ține minte cum (și ce) să îl hrănești pe micuț, folosește regula „unu, doi, trei, patru”. Academia Americană de Pediatrie recomandă ca într-o zi să îi dai micuțului două (sau trei) gustări, trei mese principale într-o combinație din următoarele patru grupuri de alimente, pe lângă lapte de sân sau lapte praf.

1. Proteine:carne, pasăre, pește, ouă
2. Lactate: lapte, brânză, iaurt
3. Amidon: cereale, orez, cartofi, pâine, paste
4. Fructe și legume

Pe lângă numărul meselor, iată câteva sugestii ale AAP pentru cantitatea de mâncare de la o masă.

Numărul de mese pe zi și dimensiunile unei porții



Proteine
• 1/4 cană de carne de pui gătită sau tofu, tăiate mărunt
• 1/4 cană – 1/2 cană brânză de vacă
• 1/4 -1/2 cană ou pasat

Lactate
• 1/4 -1/2 cană iaurt
• 1/4 -1/2 cană brânză feliată

Amidon
• 1 biscuite pentru dantură
• 1/4 cană tăiței, paste, orez sau cartofi
• 1/4 cană cereale gătite

Fructe și legume
• 1/4 -1/2 cană fructe feliate
• 1/4 -1/2 cană legume galbene sau portocalii
• 1/4 -1/2 cană legume verzi

Lapte
• Nu uita că bebelușii încă mai au nevoie de lapte de sân pentru o dezvoltare sănătoasă!
• 20-30 grame de lapte de sân sau amestec la fiecare masă (inclusiv gustări)

Suc de fructe
Este greu să-ți refuzi micuțul dacă îi place sucul, dar ține minte că o felie de fruct are mai multe vitamine și fibre. Este important în această perioadă să nu îl obișnuiești cu sucuri din fructe dulci pentru a evita ingerarea unei cantități prea mari de zahăr și dorința de a bea numai acest lucru de acum înainte. În acest moment, AAP recomandă limitarea sucurilor de fructe la 20-30 de grame pe zi.

Folosește aceste trucuri pentru a-l îndrepta pe micuț pe drumul unor obiceiuri alimentare sănătoase pentru toată viața. Dacă începeți devreme cu o întreagă gamă de alimente în cantitățile potrivite, presărate de-a lungul zilei, nu numai că își va dezvolta obiceiuri sănătoase, dar va primi și nutrienții de care atâta nevoie pentru a crește mare și puternic.