healthy-birthday-cakes-and-treats-children-love

Torturi și dulciuri sănătoase pe gustul celor mici

Wendy Kalen

Când vine vorba de serbarea zilei de naștere a micuțului, s-ar putea să fii tentată să servești cele mai decadente și delicioase dulciuri posibile. Dar pentru un copilaș în creștere care are nevoie de mulți nutrienți, s-ar putea să fie mai înțelept să reconsideri dulciurile clasice de la aniversare. Iată cum poți crea un meniu festiv, sănătos și delicios pentru aniversarea micuțului tău folosind sfaturile de mai jos:

Idei de tort-mai-bun-pentru-tine


Iată câteva ingrediente pe care le poți înlocui și sugestii de rețete care sunt mai bune pentru tine și micuțul tău. Ține cont de acestea dacă vrei să pregătești propriul tort pentru petrecere.

Idei de înlocuire a ingredientelor


• 1/3 făină rafinată poate fi înlocuită cu făină integrală
• Untul de mere poate să înlocuiască cam 1/3 din untul normal
• În loc să pui 3 ouă întregi, folosește 2 ouă întregi și albușul de la cel de-al treilea
• Brânza degresată poate lua locul brânzei cu grăsimi integrale
• Smântâna degresată poate fi folosită în locul smântânii normale


Idei de înlocuire completă a tortului


• Tort din fulgi de ovăz
• Chec cu banane
• Chec cu legume (morcov, dovleac și zucchini)
• Checuri cu sfeclă, cartofi sau cartofi dulci

Sosuri din abundență


Sosurile sunt amuzante pentru copilași, dar s-ar putea să se lase cu pete. Ceea ce nu e neapărat un lucru rău – atât timp cât micuțul tău mănâncă sănătos, ești pe drumul cel bun!

Sosuri dulci
• Sos de mere
• Smântână aromată cu bucățele de fructe sau piure de fructe
• Banane pasate cu sau fără fructe de pădure și ricotta

Sosuri sărate
• Cremă de brânză cu lapte
• Guacamole
• Brânză dulce de vacă
• Humus
• Sosuri cremoase pentru salată
• Legume gătite și pasate

Alimente sănătoase care se potconsuma cu sosuri/b>
• Brânză
• Fructe
• Legume gătite (morcovi, broccoli, fasole păstăi, conopidă)
• Castraveți
• Biscuiți cu graham
• Pâine integrală
• Bucățele sau role de pui sau curcan

Sucuri naturale


Sucurile naturale nu mai constau doar în fructe - multe includ și legume. Aceste băuturi pline de nutrienți sunt o modalitate grozavă de a include legumele într-o gustare delicioasă. Dacă micuțului tău îi plac sucurile naturale, adaugă câteva ingrediente pentru un mix plin de sănătate:

• Avocado
• Spanac
• Morcovi fierți
• Kale
• Pătrunjel
• Castravete

Dacă micuțul tău folosește o căniță, sucurile de fructe pot fi îndoite cu apă sau lapte. (Dacă sucul este foarte consistent, poate fi servit într-un bol, cu lingura.)

„Fețe” în mâncare


Fă o față din mâncare! Folosește alimentele ca „vopsea” și farfuria ca pânză de pictat. Poți să faci desenul cât de simplist sau de complicat vrei – doar ochii și gura pot să spună multe. Poți chiar să îl decorezi cu tăiței pe post de păr, legume pe post de cercei sau o mustață din fulgi de ovăz!