10 remedii naturale împotriva greţurilor matinale

10 remedii naturale împotriva greţurilor matinale

Elaine Zwelling

Senzaţia de greaţă poate să apară de la orice, mai ales dimineţile: mirosurile de la micul dejun, simplul fapt de a vedea sau de a ne gândi la mâncare. Poate te întrebi cum se face că un moment atât de frumos din viaţă trebuie să fie însoţit constant de greaţă? S-a întâmplat ceva?

În niciun caz! Se numesc „greţuri matinale.“ Şi nu eşti singura care le are.

Ce sunt greţurile matinale?


Greţurile, însoţite uneori de vomă, reprezintă un simptom frecvent întâlnit în primele luni de sarcină. Circa 50-70 la sută din gravide se confruntă cu el în primul trimestru. Nu este doar un lucru normal, ci chiar un semn că sarcina se desfăşoară bine.

Deşi se numesc „greţuri matinale“ (deoarece de multe ori simptomele se manifestă cel mai puternic dimineaţa), când eşti însărcinată poţi simţi că ţi se face greaţă sau poţi vomita în orice moment al zilei.

Se crede că aceste simptome sunt cauzate de hormonul hCG, care apare în timpul sarcinii, fiind produs de placentă pe măsură ce se dezvoltă, însă există şi alţi factori secundari precum: hipoglicemia, aciditatea gastrică pronunţată, stresul şi oboseala.

Cum le poți preveni


Prevenţia este cea mai bună armă împotriva greţurilor matinale. Să ai mereu pe noptieră biscuiţi săraţi simpli, turte de orez sau chiar ciocolată şi mănâncă atunci când te trezeşti, ca să îţi crească glicemia înainte să te ridici din pat.

În loc de trei mese mari pe zi, mănâncă cinci sau şase mese mici pentru a nu rămâne niciodată cu stomacul gol şi a menţine glicemia stabilă. Asigură-te că mănânci suficiente proteine (carne, peşte, ouă, brânză) şi carbohidraţi complecşi (fructe, legume, cereale) pentru a acoperi nevoile bebeluşului aflat în curs de dezvoltare.

Unii nutriţionişti recomandă un supliment alimentar de 75-100 mg de vitamina B6 pentru prevenirea greţurilor. Nu uita să iei regulat vitaminele prenatale şi evită mâncarea picantă sau grasă. În plus, ai grijă să nu îţi fie prea cald sau să transpiri şi odihneşte-te cum trebuie.

Ce să faci când ai greţuri


Pe lângă măsurile de prevenţie, poţi încerca şi următoarele sfaturi:

1. Respiră încet – inspiră pe nas şi expiră pe gură – sau încearcă să te gândeşti la ceva care îți face plăcere.
2. Suge sau mestecă gheaţă spartă sau o lămâie proaspăt tăiată.
3. Dacă îţi vine să vomiţi când te speli pe dinţi, încearcă să treci la apă de gură, pe care să o foloseşti frecvent pentru a avea senzaţia de prospeţime.
4. Bea un pahar de lapte sau ia două tablete de calciu pentru a neutraliza aciditatea gastrică.
5. Pune-ţi o compresă udă sau gheaţă pe gât.
6. Presară ghimbir ras (un leac natural împotriva greţurilor) peste legume sau mâncare.
7. Bea ceai de muşeţel sau de ghimbir.
8. Asigură-te că bei destule lichide, chiar dacă nu poţi mânca alimente solide (un sfat ar fi să nu amesteci alimentele solide cu cele lichide la aceeaşi masă).
9. Apasă sau pune gheaţă pe oasele de la baza craniului (la ceafă, în spatele urechilor).
10. Încearcă brăţările împotriva greţurilor, care au un buton cu ajutorul căruia pui presiune într-un punct, reducând senzaţia de greaţă; se găsesc în majoritatea farmaciilor.

Pe termen lung


Vestea bună este că majoritatea femeilor scapă de greţurile matinale până în luna a patra de sarcină, când nivelul hormonilor începe să scadă uşor.

Dacă simptomele de greaţă şi vomă persistă (o dată sau de două ori pe zi), sunt aşa de grave încât nu mai poţi să mănânci sau să bei nimic sau se prelungesc şi după încheierea primului trimestru, trebuie să vorbeşti cu medicul. Este posibil să fie vorba despre o problemă mai serioasă, numită hyperemesis gravidarum, pentru care este necesar tratamentul medical.

Șervețele umede

Pampers Sensitive

Curățare delicată pentru piele sensibilă

Sarcina pe săptămâni

În ce săptămână de sarcină ești?

Ești în săptămâna:

Ok

Joc pentru copii captura

  • Locaţie

    Interior sau Exterior

  • Promovează

    Abilități motorii

  • Ce ai nevoie

    Mingiuțe de diferite mărimi, culori și texturi