Greața de dimineață din primul trimestru. Of, sentimentul acela supărător! Simptomele sarcinii greța de dimineață

Greața de dimineață din primul trimestru. Of, sentimentul acela supărător! Simptomele sarcinii greța de dimineață

Elaine Zwelling with Prof Dieter Wolke RN, PhD, FACCE

Te simți rău? Nu ești singura. Mai mult de jumătate din toate femeile experimentează o formă de greață matinală. Vestea bună: De regulă dispare după primul trimestru. Între-timp, iată aici câteva strategii care pot ajuta.

Simptomele sarcinii greața de dimineață. Of... acel sentiment supărător! Orice pare să îl activeze, mai ales acele mirosuri de dimineață, vederea micului dejun, chiar și numai gândul la mâncare. Te poți întreba: Dacă asta presupune sarcina, cine are nevoie de ea? Și de ce un eveniment atât de minunat din viața mea trebuie să fie însoțit de asemenea stări de rău? Este ceva în neregulă?

Greața de dimineață: Cum se numește

Greața, însoțită câteodată de vomă, este un simptom comun în primul trimestru de sarcină. Mai mult de jumătate din femeile însărcinate suferă de greața de dimineață în primul trimestru de sarcină. Nu numai că greața este ceva normal, este de regulă un simptom de sarcină și un semn că sarcina ta este sănătoasă.

Acseastă stare este numită ”greața de dimineață” pentru că de regulă simptomele sunt mai evidente în această perioadă a zilei. Totuși, te poți simți rău și să verși în orice perioadă a zilei pe perioada sarcinii. Se spune că aceste simptome sunt generate de hormonul sarcinii hCG, care este generat de creșterea placentei și care ajută și la menținerea sarcinii. Dar alți factori cum ar fi glicemia scăzută, nivelul acidului din stomac crescut, stresul, pot de asemenea contribui la stările de rău din cursul dimineții.

Strategii de prevenție

Prevenția este cea mai bună cale de a face față senzației de greață de dimineață. Ține lângă pat niște biscuiți sau o bucățică de ciocolată și mănâncă puțin îndată ce te trezești, pentru a crește nivelul de zahăr din sânge înainte de a te ridica din pat. În loc să consumi trei mese mari pe zi, mănâncă cinci – șase mese mici pentru a evita să stai cu stomacul gol și pentru a menține nivelul zahărului din sânge stabil. Asigură-te că dieta ta conține suficiente cantități de proteine (carne, pește, ouă, brânză) și carbohidrați complecși (fructe, legume, cereale) pentru a asigura necesarul de care are nevoie micuțul tău.

Unii experți recomandă să consumi între 75 și 100 miligrame de vitamina B6 pentru a preveni greața. Stai departe de alimente condimentate sau grase, evită să stai prea mult în soare sau să transpiri prea tare, și ia-ți porția de somn.

Cum să faci față grețurilor

Când te simți rău, încearcă urmatoarele:
Realxează-te. Respiră încet – inspiră pe nas și expiră pe gură – sau încearcă un exercițiu vizual, concentrându-te pe ceva plăcut.
Evită imaginea, mirosul și gustul mâncărurilor sau substanțelor care îți provoacă greață.
Suge sau mestecă fulgi de gheață, ronțăie un biscuit cu ghimbir sau suge dintr-o lămâie proaspăt tăiată.
Dacă spălatul dinților îți provoacă greață, încearcă o apă de gură în loc. Folosește-o frecvent, ca să păstrezi respirația proaspătă.
Încearcă să bei un pahar de lapte sau două tablete de calciu pentru a neutraliza acidul din stomac.
Aplică un prosop rece sau un pachet de gheață pe gât.
Încearcă ghimbir, un remediu natural pentru starea de greață. Consumă-l ras peste legume sau alte alimente.
Bea ceai de mușețel sau ceai de ghimbir.
Menține echilibrul lichidelor din corp, chiar dacă nu poți mânca hrană solidă. Te poate ajuta dacă nu amesteci hrană solidă cu cea lichidă la aceeași masă.
Apasă cu degetele mari la baza craniului, la ceafă, la baza gâtului, în spatele urechilor, sau aplică gheață pe aceste zone.
Încearcă să folosești banderole contra răului de mare, niște banderole elastice, înguste, care se pun la încheieturi. Fiecare banderolă conține un mic buton, care aplică presiune într-un anumit punct, pentru a elimina senzația de greață. Acestea se găsesc la farmacii.

Privind spre viitor

Vestea bună este că majoritatea femeilor scapă de răul de dimineață până în luna a patra de sarcină, când nivelul hormonilor începe să scadă. Dacă simptomele de greață și stările de vomă sunt persistente (apar mai des de o dată sau de două ori pe zi), te împiedică să mănânci sau să bei, sau dacă se extind până în trimestrele viitoare, anunță doctorul sau moașa. Se poate să ai o problemă mai serioasă numită hyperemesis gravidarum, care necesită tratament oral sau intravenos.