Proteina, cheia unei nutriții sănătoase în sarcină

Proteina, cheia unei nutriții sănătoase în sarcină

Margaret Comerford Freda Ed.D, RN, CHES, FAAN

În timpul sarcinii ai nevoie de multe proteine, atât pentru tine, cât şi pentru micuţul tău. Află despre mâncărurile bogate în proteine pe care ar trebui sa le consumi, de ce sursele animale sunt cele mai bune, plus informaţii importante pentru vegetarieni.


Dacă există un lucru de care tu şi copilul nu vă puteţi lipsi în sarcină, acela este proteina. Ştiind cât de importantă este nutriţia în timpul sarcinii, trebuie să ştii că proteina are mai multe roluri: te ajută să ai energie şi îi oferă bebeluşului aminoacizii de care are nevoie pentru a creşte.

Alegerea corectă
Atunci când vine vorba de nutriţie în sarcină, trebuie să fii atentă nu numai la cantitatea de proteină consumată, dar şi la tipul acesteia. Femeile însărcinate au nevoie de proteine "de calitate" - care conţin cantităţi mari din aminoacizii necesari. Majoritatea proteinelor animale sunt de calitate, pe când cele din plante, nu. De aceea, experţii recomandă femeilor gravide să consume proteine animale în fiecare zi. Dacă eşti vegetariană sau vegană (persoană care nu mănâncă produse de proveniență animală, inclusiv lactate), vei avea nevoie de combinaţii speciale de proteine din plante, cum ar fi orezul şi fasolea combinate, pentru a fi sigură că primeşti toţi aminoacizii de care ai nevoie.

Mâncăruri bogate în proteine
Carnea roşie este probabil cea mai cunoscută sursă de proteine, dar nu trebuie să mănânci friptură în fiecare zi ca să-ţi asiguri necesarul zilnic. Sunt multe alte mâncăruri bogate în proteine precum peştele şi carnea de pasăre. La fel sunt şi produsele lactate şi fasolea. Fiecare dintre alimentele de mai jos conţine aproximativ 15 grame de proteine:
- 2 ouă mari
- 30 - 60 de grame de carne, peşte sau lactate
- 60 de grame de brânză tare
- 1 castron de fasole, mazăre sau linte
- 1/2 castron de brânză de vacă

Unele femei însărcinate nu sunt obişnuite să mănânce multă carne şi lactate şi îşi fac griji în privinţa greutăţii. Dar, dacă menţii un regim echilibrat cu o cantitate potrivită de proteine în timpul sarcinii, nu trebuie sa îţi faci griji pentru kilogramele în plus. Sarcina este, în definitiv, un moment în care creşti în greutate. Mâncarea sănătoasă este unul dintre cele mai bune mijloace de a creşte un bebeluş sănătos şi de a te simţi şi tu bine.


Vrei să afli mai multe despre fiecare etapă a sarcinii și să te bucuri de ofertele create special pentru tine? Intră în Pampers.ro Club și fii întotdeauna la curent cu noutățile

cta-signup-orange