natural sleep solutions for moms-to-be

Remedii naturale pentru somnul viitoarelor mămici

Rachel Morris

Excelezi în arta alăptatului, i-ai dat de cap scaunului de mașină și ai rezistat programului de somn solicitant al bebelușului tău (Hei, vorbim de alăptat la 3 dimineața!).

Primele nopți de somn pentru tine ca proaspătă mămică sunt la fel de importante ca și pentru puiuţul tău. Momentele de odihnă îți asigură energia și concentrarea de care ai nevoie pentru a-i oferi micuțului atenție completă și te ajută să te bucuri de momentele valoroase liniștite petrecute împreună – fie că sunt la primele ore ale dimineții sau în mijlocul unei zile ocupate, când faci o mică pauză.

Și, ca orice altă proaspătă mămică, se prea poate să fii puțin obosită. Chiar dacă cel mic încă se mai trezește nopțile, există o cale de a-ți lua porția de somn binemeritată. Iată cum poți să îți creezi propriul program de odihnă.

1. Dormi când doarme bebelușul


Este important să îți oferi perioade de repaus pe timpul zilei, mai ales în primele luni ale bebelușului, când se va trezi la fiecare două-trei ore pentru a mânca.

Rufele și vasele de spălat pot aștepta: când bebeluşul aţipeşte este momentul tău să te bucuri şi tu de acel somn prețios. Încearcă să tragi un pui de somn în prima parte a zilei și asigură-te că ești trează până la ora 4. Astfel, corpul tău va fi pregătit să se liniştească până când te bagi în pat seara.

2. Ieși afară și fă mișcare


Sportul este sănătos atât pentru tine cât și pentru cel mic, și te poate ajuta să dormi mai bine noaptea. În plus, aerul proaspăt poate avea un efect benefic asupra nivelului de energie al proaspetelor mămici.

Încearcă să programezi o plimbare zilnică între mese.

3. Împrietenește-te cu biberonul


Dacă ai decis să alăptezi și merge bine, întreabă-ți doctorul dacă ar trebui să încerci să folosești biberonul (de obicei, când bebeluşul are patru-cinci săptămâni). Partenerul sau ajutorul tău poate să preia acele mese de la 3 dimineața, în timp ce tu te odihnești pentru următoarea tură.

4. Creează un mediu liniștit


Atunci când ești de gardă non-stop, poate fi greu să te liniștești. Un bebeluș te ține constant în alertă și ești plină de adrenalină de la epuizare. Vei adormi mai ușor dacă te întinzi pe pat într-o cameră întunecată și răcoroasă.

Încearcă să porți o mască pentru ochi, să dai drumul la un aparat cu sunete statice sau muzică în surdină. Poate fi tentant să îl iei pe micuț cu tine în pat – mai ales dacă alăptezi noaptea târziu –, dar te vei odihni mai bine dacă bebelușul tău doarme în landoul de lângă pat sau în pătuțul lui. Va învăța să se liniștească singur, iar tu îți vei fi asigurat un somn neîntrerupt.

Somnul îți influențează în mod direct starea și nivelul de energie, precum și abilitatea de a pierde kilogramele din timpul sarcinii, ceea ce face ca planificarea unor perioade de odihnă pentru tine și bebeluș să fie esențială. Dacă te simți bine, vei fi mai bine pregătită să faci față cerințelor zilnice ale îngrijirii micuțului și vei fi în măsură să iei decizii benefice pentru dezvoltarea pe termen lung a bebelușului tău.