Stresul în timpul sarcinii / Sunt prea stresată în timpul sarcinii?

Stresul în timpul sarcinii / Sunt prea stresată în timpul sarcinii?

Eliminarea stresului
Stresul nu este benefic nici pentru tine, nici pentru cel mic. Poate amplifica anxietatea şi îţi poate afecta somnul şi pofta de mâncare. Dar câţiva paşi simpli pentru ameliorarea stresului – cum ar fi exerciţii fizice zilnice – pot face diferenţa.

AMELIORAREA STRESULUI
Sarcina poate fi o perioadă stresantă şi e posibil să treci prin numeroase stări în acest timp. Este normal ca uneori să te simţi agitată sau nemulţumită de ceva, dar dacă stresul din timpul sarcinii îţi provoacă simptome precum insomnii, dureri de cap, pierderea poftei de mâncare sau pofte prea puternice, atunci trebuie să găseşti metode de a te relaxa şi calma. Nu uita că stresul din timpul sarcinii nu te afectează doar pe tine, ci şi pe micuţul tău.

Încearcă aceste metode de diminuare a stresului:
- Analizează-ţi viaţa de zi cu zi şi încearcă să vezi ce ar putea merge mai bine. Poţi să reduci orele de muncă? Te poate ajuta cineva prin casă? Există planuri pe care poate ar fi mai bine să le amâni până după naştere?
- Discută cu cineva despre trăirile din timpul sarcinii. Câteodată o discuţie cu partenerul sau cu o prietenă poate fi de folos.
- Fă o plimbare în fiecare zi. Mişcarea te va detensiona.
- Fă o baie fierbinte cu spumă şi ascultă muzică relaxantă pentru a reduce stresul.
- Învaţă o tehnică de relaxare, cum ar fi meditaţia, care te va ajuta să-ţi eliberezi mintea şi să-ţi calmezi corpul, precum şi să-ţi cunoşti mai bine sentimentele din timpul sarcinii.